جلد 7 - ویژه نامه حقوق مالکیت فکری                   جلد 7 - ویژه نامه حقوق مالکیت فکری صفحات 249-231 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- گروه حقوق خصوصی، دانشگاه مازندران، مازندران، ایران
2- دانشگاه مازندران، مازندران، ایران
3- دانشگاه امام صادق (ع)، تهران، ایران
چکیده:  

در حال حاضر قراردادهای فرانچایز یکی از مهم‌ترین قراردادها در زمینه انتقال اموال فکری قلمداد می‌گردند. علی‌رغم اهمیت این قراردادها، جدیدبودن و در واقع فقدان سابقه تقنینی در نظام حقوقی ایران، موجب حدوث ابهاماتی در خصوص ماهیت و اوصاف این قرارداد شده است. نظر به رواج روزافزون قرارداد فرانچایز در گستره نظام‌های حقوقی داخلی و بین‌الملی و ضرورت تبیین ماهیت و چیستی این قرارداد در حقوق ایران، مقاله حاضر تلاش می‌کند تا با تمسک به قواعد عمومی قراردادها و مقایسه آن با رژیم حاکم بر این نوع قرارداد ضمن ارائه تصویر روشن از آن، ماهیت و اوصاف خاص این نوع قرارداد را که مهم‌ترین موضوع آن علائم تجاری است، شناسایی و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

نوع مطالعه: مروری |
دریافت: 1392/4/2 | پذیرش: 1392/6/13

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.