Nazari A, Ranjbar M H, Mohebi S, Bagheri M. Modeling corporate banking in specialized banks and its impact on citizenship social rights; Case study of Agricultural Bank. MLJ 2018; 12 :231-243
URL:
http://ijmedicallaw.ir/article-1-1245-fa.html
نظری علیرضا، رنجبر محمدحسین، محبی سراجالدین، باقری مهدی. مدلسازی بانکداری شرکتی در بانکهای تخصصی و تأثیر آن بر حقوق اجتماعی شهروندی؛ مطالعه موردی بانک کشاورزی. مجله علمی پژوهشی حقوق پزشکی. 1397; 12
() :231-243
URL: http://ijmedicallaw.ir/article-1-1245-fa.html
1- گروه مدیریت بازرگانی- بازاریابی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران،
2- گروه حسابداری و مدیریت مالی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران. (نویسنده مسؤول)
3- گروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران،
4- گروه مدیریت، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران،
چکیده:
زمینه و هدف: بانکداری شرکتی به عنوان یکی از روشهای نوین بانکداری نقش مهمی در ارائه خدمات به مشتریان و همچنین بهبود روند تسهیلات مالی و بانکی دارد. هدف مقاله حاضر ارائه مدلی برای پیادهسازی بانکداری شرکتی در بانکهای تخصصی و تأثیر آن بر حقوق شهروندی است که به صورت مصداقی، بانک کشاورزی را مورد مطالعه قرار داده است. ساختار پژوهش نیز به صورت تعریف و شرح بانکداری شرکتی، اهمیت نقش خدمات بانکی در بهبود امور شهروندان و طراحی الگو برای راهاندازی بانکداری شرکتی در بانک کشاورزی میباشد.
مواد و روشها: روش پژوهش تلفیقی از روش کمی و کیفی است. جامعه مورد مطالعه در بخش کیفی شامل همه خبرگان حوزه بانکداری و بانکداری شرکتی است و در بخش کمی کلیه مدیران و کارکنان مرتبط با فعالیتها و ارائه خدمات بانکداری شرکتی بانک کشاورزی هستند که تعداد آنها 1600 نفر میباشد. حجم نمونه مورد مطالعه در بخش کیفی شامل 21 خبره در حوزه بانکداری شرکتی و در بخش کمی برحسب جدول مورگان 310 نفر میباشد. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه نیمه ساختاریافته در بخش کیفی و پرسشنامه در بخش کمی استفاده شده است.
یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که عوامل به ترتیب کمترین اولویت تا بیشترین اولویت به صورت 1) شناسایی مشتریان،
2) استراتژی بازاریابی، 3) کانالهای ارتباطی، 4) عملکرد بانکداری شرکتی، 5) شناسایی نیازها، 6) مزیت رقابتی، 7) امنیت دادهها،
8) جذب و حفظ مشتری، 9) نوآوری و تنوع، 10) مهارت و تخصص و 11) وفاداری مشتری میباشند.
نتیجه: بانک کشاورزی با بهرهگیری از ایده بانکداری شرکتی به نحو مطلوب میتواند نیازهای شهروندان را در قالب مشتری مورد توجه قرار دهد، به خلق راهحلهای بانکی و مالی متناسب برای پاسخگویی مؤثر دست یابد، خدمات اعتباری متناسبی برای شهروندان ارائه دهد، بستههای متنوع و خاصی در زمینه تأمین مالی، تسهیل تجارت بینالمللی و کسبوکارهای بازارهای جهانی مهیا سازد و در نهایت، تسهیلات سرمایه در گردش را میسر سازد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1397/12/26 | پذیرش: 1399/5/29