جلد 12 - ویژه‌ نامه حقوق بشر و حقوق شهروندی                   جلد 12 - ویژه‌ نامه حقوق بشر و حقوق شهروندی صفحات 120-107 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mozaffari A, Ranjbar M H, Mohebbi S, Moradpour S. Providing a Financial Services Marketing Model in the Brokerages of the Stock Exchange Organization and its Role in the Development of Citizenship Rights. MLJ 2018; 12 :107-120
URL: http://ijmedicallaw.ir/article-1-1244-fa.html
مظفری علی، رنجبر محمدحسین، محبی سراج الدین، مرادپور سعید. ارائه مدل بازاریابی خدمات مالی در کارگزاری‌های سازمان بورس اوراق بهادار و نقش آن در توسعه حقوق شهروندی. مجله علمی پژوهشی حقوق پزشکی. 1397; 12 () :107-120

URL: http://ijmedicallaw.ir/article-1-1244-fa.html


1- گروه مدیریت بازرگانی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران،
2- گروه حسابداری و مدیریت مالی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران. (نویسنده مسؤول)
3- مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران،
4- گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران،
چکیده:  
زمینه و هدف: بازار سرمایه نقش مهمی در تأمین مالی پروژه‌های اقتصادی و خدماتی کشور در بخش خصوصی و دولتی و به‌تبع آن بهبود حقوق شهروندان از حیث وجود خدمات و تسهیلات دارد. هدف اصلی پژوهش حاضر، طراحی و تبیین الگو و مدلی اثربخش در تبلیغات و بازاریابی کارگزاری‌های سازمان بورس در جهت جذب منابع مالی در بورس اوراق بهادار و ارائه خدمات و تسهیلات برای شهروندان است.
مواد و روش‌ها: در این پژوهش با استفاده از آزمون‌های 2χ وT به آزمون فرضیات پرداخته شده است. ابتدا با استفاده از آزمون کای - دو نشان خواهیم داد که بین نظر افراد نمونه در مورد سؤالات مربوط به هر فرضیه اختلاف معناداری وجود دارد. سپس با استفاده از آزمون T به مقایسه میانگین عملی و نظری می‌پردازیم.
یافته‌ها: آگاهی از نیازهای شهروندان به عنوان مشتریان، ارائه خدمات مالی آنلاین جهت سهولت امور شهروندان، مکانیزه نمودن خدمات و اعتباردهی به شهروندان، ایجاد سبد سهام متنوع و پربازده، درنظرگرفتن تخفیفات مناسب، معرفی مشتری به واسطه‌ها به صوت مطلوب، ایجاد زیرساخت‌های مناسب فناوری، اجرای کامل قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری و وضع نرخ بهره قانونی از جمله راهکارهایی است که می‌تواند حقوق شهروندان را در حوزه بازاریابی خدمات مالی گسترش دهد.
نتیجه‌گیری: گسترش اینترنتی و حضوری خدمات و شعب کارگزاری برای شهروندان، تسریع در ارائه خدمات به شهروندان، حفظ کرامت آنان، بهره‌گیری از نیروهای متخصص در ارائه خدمات، بهبود سیستم مدیریت مشتری، کاهش هزینه‌های خدماتی، ایجاد رقابت برای بهره‌گیری مناسب شهروندان، کیفیت بالای ارتباط با مشتریان، انتشار اوراق بهادار از طرق مناسب و استقرار ایستگاه‌های معاملاتی مطلوب برای شهروندان از جمله سازوکارهایی است که می‌تواند حقوق شهروندان را به عنوان مشتریان خدمات مالی محقق سازد.
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1397/12/16 | پذیرش: 1399/5/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی پژوهشی حقوق پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Medical Law Journal

Designed & Developed by : Yektaweb