جلد 7 - ویژه نامه حقوق مالکیت فکری                   جلد 7 - ویژه نامه حقوق مالکیت فکری صفحات 249-231 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi S, Mohsenzadeh A A, Mohsenzadeh A. Nature and Characteristics of Franchise Contracts in Iranian Law. MLJ. 2014; 7 :231-249
URL: http://ijmedicallaw.ir/article-1-545-fa.html
محمدی سام، محسن‌زاده احمدعلی، محسن‌زاده علی. ماهیت و اوصاف قرارداد فرانچایز در حقوق ایران. مجله علمی پژوهشی حقوق پزشکی. 1392; 7 () :249-231

URL: http://ijmedicallaw.ir/article-1-545-fa.html


1- گروه حقوق خصوصی، دانشگاه مازندران، مازندران، ایران
2- دانشگاه مازندران، مازندران، ایران
3- دانشگاه امام صادق (ع)، تهران، ایران
چکیده:  

در حال حاضر قراردادهای فرانچایز یکی از مهم‌ترین قراردادها در زمینه انتقال اموال فکری قلمداد می‌گردند. علی‌رغم اهمیت این قراردادها، جدیدبودن و در واقع فقدان سابقه تقنینی در نظام حقوقی ایران، موجب حدوث ابهاماتی در خصوص ماهیت و اوصاف این قرارداد شده است. نظر به رواج روزافزون قرارداد فرانچایز در گستره نظام‌های حقوقی داخلی و بین‌الملی و ضرورت تبیین ماهیت و چیستی این قرارداد در حقوق ایران، مقاله حاضر تلاش می‌کند تا با تمسک به قواعد عمومی قراردادها و مقایسه آن با رژیم حاکم بر این نوع قرارداد ضمن ارائه تصویر روشن از آن، ماهیت و اوصاف خاص این نوع قرارداد را که مهم‌ترین موضوع آن علائم تجاری است، شناسایی و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

نوع مطالعه: مروری |
دریافت: 1392/4/2 | پذیرش: 1392/6/13

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی پژوهشی حقوق پزشکی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Medical Law Journal

Designed & Developed by : Yektaweb